OBCHODNÉ PODMIENKY
obchodnej spoločnosti Sanika group s.r.o.
So sídlom Veľké Bierovce 274, 913 11
IČO: 48 206 369, DIČ:........., IČ DPH: SK.............,
zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, oddiel: Sro, vložka č.: 31771/R
pri kúpe a predaji tovaru na diaľku prostredníctvom on-line obchodu umiestneného na internetove
adrese www.sanikagroup.sk
I. ÚVODNÉ USTANOVENIA
I.1.
Tieto obchodné podmienky ( ďalej aj ako len „OP“) obchodnej spoločnosti Sanika group s.r.o., so sídlom Veľké Bierovce 274, 913 11, IČO: 48 206 369, zapísaná v obchodné registri Okresného súdu Trenčín, oddiel: Sro, vložka č.: 31771/R (ďalej aj ako len „predávajúci“, „dodávateľ“, „poskytovateľ“, „prevádzkovateľ“, „správca“, „spracovateľ“) upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy, licenčnej zmluvy, zmluvy o dielo, zmluvy o poskytnutí služieb (ďalej len „kúpna zmluva“, ak nie je potrebné presné rozlíšenie) uzatvorené medzi predávajúcim a inou fyzickou či právnickou osobou ( ďalej len „kupujúci“, „objednávateľ“, „spotrebiteľ“ či „podnikateľ“, „subjekt údajov“) prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho. Internetový obchod je predávajúcim prevádzkovaný na internetovej adrese www.sanikagroup.sk, a to prostredníctvom webového rozhrania ( ďalej len „webové rozhranie obchodu“).
I.2.
Obchodné podmienky ďalej upravujú práva a povinnosti zmluvných strán pri využívaní webovej stránky predávajúceho umiestnené na adrese www.sanikagroup.sk ( ďalej len „webová stránka“) a ďalšie súvisiace právne vzťahy.
I.3.
Ustanovenia odchylné od OP je možné dojednať priamo v kúpnej/licenčnej zmluve. Odchýlne dojednania v kúpnej/licenčnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami OP.
I.4.
Ustanovenia OP sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej/licenčnej zmluvy. Kúpna/licenčná zmluva, a to i vo forme potvrdenia objednávky a následného vystavenia dokladu o kúpe. OP sú vyhotovené v slovenskom jazyku.
I.5.
Tieto OP sa obdobne a v racionálne aplikovateľnej miere použijú i pri objednávke prostredníctvom iného prostriedku komunikácie na diaľku, napr. e-mail, telefón, fax, list, a to v zmysle Zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
I.6.
Tieto OP sú viditeľne umiestnené na titulnej stránke on-line obchodu v jeho dolnej pravej/ľavej časti www.sanikagroup.sk a kupujúcemu je umožnené sa s nimi v dostatočnej miere zoznámiť pred odoslaním svojej objednávky. Okamihom odoslania objednávky kupujúci potvrdzuje, že sa zoznámil s týmito OP a že s nimi výslovne súhlasí, a to v platnom a účinnom znení v momente odoslania objednávky. Obe strany sú uzatvorením kúpnej/licenčnej zmluvy viazané týmito obchodnými podmienkami.
I.7.
POJMY:
Kupujúci je spotrebiteľ alebo podnikateľ.
Spotrebiteľom je fyzická osoba (nepodnikateľ), ktorá pri uzatváraní spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti, povolania alebo zamestnania.
Podnikateľom je:
- osoba zapísaná v obchodnom registri;
- osoba podnikajúca na základe živnostenského zákona;
- osoba podnikajúca podľa zvláštnych predpisov na základe iného oprávnenia;
- fyzická osoba, ktorá prevádzkuje poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa zvláštneho predpisu
Pre účely OP sa pod pojmom podnikateľ rozumie ten, kto pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti.
I.8.
Kupujúci odoslaním objednávky formou internetového obchodu potvrdzuje, že si obchodné podmienky i obsah zmluvy, príloh prečítal, v plnom rozsahu porozumel ich obsahu a všetkým podmienkam, a že s nimi súhlasí.
I.9.
Kupujúci, ktorý používa mobilnú aplikáciu (informácie u predávajúceho) je povinný používať vždy jej najnovšiu verziu.
I.10.
Tieto OP sa v časti práv a povinností vyplývajúcich zo Zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov nevzťahujú na právnické osoby. Na zmluvný vzťah medzi predávajúcim a právnickými osobami sa vzťahujú príslušné ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších právnych predpisov.
II. UŽÍVATEĽSKÝ ÚČET
II.1.
Na základe registrácie kupujúceho vykonanej na webovej stránke môže kupujúci pristupovať do svojho užívateľského rozhrania. Zo svojho užívateľského rozhrania môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru (ďalej len „užívateľský účet“). V prípade, že to webové rozhranie obchodu umožňuje, môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru tiež bez registrácie priamo z webového rozhrania obchodu.
II.2.
Pri registrácii na webovej stránke a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný zadať správne a pravdivé všetky údaje. Údaje uvedené v užívateľskom účte je kupujúci pri akejkoľvek ich zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené kupujúcim v užívateľskom účte a pri objednávke tovaru sú predávajúcim považované za správne.
II.3.
Prístup k užívateľskému účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadne informácií nevyhnutných k prístupu do jeho užívateľského účtu a berie na vedomie, že predávajúci nenesie zodpovednosť za porušenie tejto povinnosti zo strany kupujúceho.
II.4.
Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie užívateľského účtu tretím osobám.
II.5.
Predávajúci môže zrušiť užívateľský účet, a to v tom prípade, keď kupujúci svoj užívateľský účet dlhšie ako 2 roky nevyužíva, či v prípade, kedy kupujúci poruší svoje povinnosti z kúpnej/licenčnej zmluvy, vrátane OP.
II.6.
Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia predávajúceho, prípadne nutnou údržbou hardwarového a softwarového vybavenia tretích osôb.
III. UZATVORENIE ZMLUVY
III.1.
Webové rozhranie obchodu obsahuje zoznam tovaru ponúkaného predávajúcim k predaju, a to vrátane uvedených informácií o hmotnosti, rozmeroch, výkonu a pod. a tiež uvedenie cien jednotlivých ponúkaných tovarov (tieto informácie sú taktiež uvedené v katalógoch, prospektoch a iných tlačených brožúrach predávajúceho). Ceny ponúkaných tovarov sú uvedené bez i vrátane dane z pridanej hodnoty. Náklady spojené s dodaním tovaru v cene nie sú zahrnuté. Ponuka predaja tovaru a ceny tohto tovaru zostávajú v platnosti po dobu, kedy sú zobrazované vo webovom rozhraní obchodu s výnimkami (napr. čl. 4.9); v tlačenom cenníku sú platné do vydania nového a aktuálneho cenníku. Týmto ustanovením nie je obmedzená možnosť predávajúceho uzatvoriť kúpnu/licenčnú zmluvu za individuálne dojednaných podmienok.
III.2.
Webové rozhranie obchodu obsahuje tiež informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru. Informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru uvedené vo webovom rozhraní obchodu platí výlučne v prípadoch, kedy je tovar doručovaní v rámci územia Slovenskej republiky.
III.3.
..........................
III.4.
Objednávať tovar je možno prostredníctvom elektronického obchodu predávajúceho (ďalej len „e-shop“); elektronickou poštou na adrese .........@sanikagroup.sk; osobne v predajniach Sanika group, s.r.o.; a telefonicky.
III.5.
Pre objednanie tovaru v e-shope vyplní kupujúci objednávkový formulár vo webovom rozhraní obchodu. Objednávkový formulár obsahuje informácie ďalej o:
- objednávanom tovare (objednávaný tovar „vloží“ kupujúci do elektronického nákupného košíka webového rozhrania obchodu tlačidlom „objednať“),
- spôsobe úhrady kúpnej ceny tovaru (prípadne i záloha), údaje o požadovanom spôsobe doručenia objednávaného tovaru a
- informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru (ďalej spoločne len ako „objednávka“).
III.6.
Rovnaké informácie je predávajúci povinný poskytnúť kupujúcemu i pred uzatvorením zmluvy prostredníctvom ostatných prostriedkov komunikácie na diaľku či v kamennom obchode.
III.7.
Pred odoslaním objednávky predávajúcemu je kupujúcemu umožnené skontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky kupujúci vložil, a to i s ohľadom na možnosť kupujúceho zisťovať a opravovať chyby vzniknuté pri zadávaní dát do objednávky. Objednávku odošle kupujúci predávajúcemu kliknutím na tlačidlo „Odoslať objednávku“. Údaje uvedené v objednávke sú predávajúcim považované za správne. Predávajúci bezodkladne po obdržaní objednávky potvrdí objednávku kupujúcemu elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty kupujúceho uvedenú v užívateľskom rozhraní či v objednávke (ďalej len „elektronická adresa kupujúceho“).
III.8.
Predávajúci je vždy oprávnený v závislosti od charakteru objednávky (množstva tovaru, výške kúpnej ceny, predpokladané náklady na dopravu) požadovať kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky (napríklad písomne či telefonicky).Pokiaľ kupujúci túto objednávku dodatočne nepotvrdí, považuje sa táto objednávka za neplatnú.
III.9.
Zmluvný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim vzniká doručením prijatia objednávky (akceptácii), ktoré je predávajúcim zaslané kupujúcemu elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty kupujúceho.
III.10.
V prípade kúpy tovaru v predajniach predávajúceho, kupujúci tovar zaplatí a prevezme ihneď, objedná a zaplatí pri dodaní či prostredníctvom zálohy, zaplatí a prevezme pri objednanom dodaní na mieste určenom a pod.
III.11.
Kupujúci sa stane vlastníkom až po úplnom zaplatení kúpnej ceny. Predávajúci kupujúcemu odovzdá vec, vrátane všetkých dokladov, ktoré sa k veci vzťahujú a umožní mu nadobudnúť práva k veci/licencii v súlade so zmluvou. Pri odoslaní veci predávajúci odovzdá vec kupujúcemu (podnikateľovi) odovzdaním prvému dopravcovi v preprave; kupujúcemu (spotrebiteľovi) odovzdaním spotrebiteľovi prepravcom.
III.12.
Ak je medzi predávajúcim a kupujúcim uzatvorená dlhodobá rámcová písomná kúpna zmluva, objednávka uzatvorenou zmluvu bližšie špecifikuje a konkretizuje jej predmet a je jej neoddeliteľnou súčasťou.
III.13.
Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci nie je povinný uzatvoriť kúpnu/licenčnú zmluvu, a to najmä s osobami, ktoré skôr podstatným spôsobom porušili svoje povinnosti voči predávajúcemu.
III.14.
Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej/licenčnej zmluvy. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením kúpnej/licenčnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory) si hradí výlučne kupujúci sám.
III.15.
Kópiu OP obdrží kupujúci ako prílohu potvrdenia objednávky na zadanú e-mailovú adresu a daňový doklad obsahujúci základe údaje zmluvy obdrží pri prevzatí tovaru a/alebo služby.
IV. CENA TOVARU A PLATOBNÉ PODMIENKY
IV.1.
Cena tovaru a prípadne náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci uhradiť predávajúcemu nasledujúcimi spôsobmi:
- v hotovosti v predajniach predávajúceho Sanika group, s.r.o., a to na adrese Veľké Bierovce 274, 913 11 alebo Košice;
- v hotovosti na dobierku v mieste určenom kupujúcim v objednávke;
- bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho (ďalej len „účet predávajúceho“)
XXXX banka, a.s.
Číslo účtu:
IBAN:
SWIFT
- bezhotovostne platobnou kartou;
- na splátky (po splnení podmienok predávajúceho – dôveryhodnosť, dlhodobá spolupráca, bezdlžnosť a pod.
- prostredníctvom úveru poskytnutého treťou osobou.
IV.2.
Spoločne s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu tiež náklady spojené s balením a dodaním tovaru v dohodnutej výške. Ak nie je uvedené výslovne inak, rozumie sa ďalej pod kúpnou cenou i náklady spojené s dodaním tovaru, prípadne dane a poplatky, náklady na komunikačné prostriedky na diaľku.
IV.3.
V prípade platby v hotovosti, či v prípade platby na dobierku je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 7 dní od uzatvorenia kúpnej zmluvy.
IV.4.
V prípade bezhotovostnej platby je kupujúci povinný uhradiť kúpnu cenu tovaru spoločne s uvedením variabilného symbolu platby. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu splnený okamihom pripísania príslušnej čiastky na účet predávajúceho.
IV.5.
Predávajúci je oprávnený najmä v prípade, že zo strany kupujúceho nedôjde k dodatočnému potvrdenia objednávky v zmysle čl. 3.8., požadovať uhradenie celej kúpnej ceny ešte pred odoslaním tovaru kupujúcemu.
IV.6.
Predávajúci je oprávnený v určitých prípadoch vystaviť zálohovú faktúru:
- Cena objednávaného tovaru prevyšuje hodnotu xxxxx €, zálohová faktúra môže byť vystavená až do výšky 100% z ceny objednaného tovaru;
- Objednaný tovar má špecifické vlastnosti podľa individuálnej požiadavky kupujúceho či nie je štandardne skladom u zmluvných dodávateľov, zálohová faktúra môže byť vystavená až do výšky 100% z ceny objednaného tovaru;
- Technologický tovar podliehajúci ďalšiemu zapojeniu, napr. vírivé vane, sauny, parné boxy, masážne boxy a pod., zálohová faktúra môže byť vystavená až do výšky 60-100% z ceny objednaného tovaru.;
IV.7.
Tovar zostáva až do úplného zaplatenia a prevzatia vo vlastníctve predávajúceho, avšak nebezpečenstvo škody na veci prechádza prevzatím tovaru na kupujúceho.
IV.8.
V prípade omeškania so zaplatením akéhokoľvek peňažného záväzku, je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu úrok z omeškania vo výške xx % z dlžnej čiastky za každý deň omeškania a ďalej zmluvnú pokutu vo výške xx % z dlžnej čiastky za každý deň omeškania s úhradou.
IV.9.
Prípadné zľavy z ceny tovaru poskytované predávajúcim kupujúcemu nemožno vzájomne kombinovať.
IV.10.
Predávajúci si vyhradzuje právo na tlačové chyby, zmeny sortimentu ponúkaného tovaru a zmeny cien v odôvodnených prípadoch, najmä pri zmene peňažných kurzov, výrazného nárastu inflácie alebo pri výrazných a náhlych zmenách dodávateľských podmienok výrobcu alebo ostatných dodávateľov tovaru. V prípade zmeny kúpnej ceny alebo chybnej ceny u nepotvrdenej objednávky alebo nedostatku či nemožnosti obstarať objednaný tovar a pod. je kupujúci informovaný zo strany predávajúceho. Následne sa kupujúci rozhodne, či so zmenou ceny súhlasí, objedná iný tovar alebo svoju objednávku zruší.
IV.11.
Ak je to v obchodnom styku zvyčajné alebo ak je to tak stanovené všeobecne záväznými právnymi predpismi, vystaví predávajúci ohľadne platieb prevádzaných na základe kúpnej zmluvy kupujúcemu daňový doklad – faktúru, výdavkový pokladničný doklad. Predávajúci je platcom DPH. Daňový doklad, t.j. faktúru vystaví predávajúci kupujúcemu po uhradení ceny tovaru a zašle ju v elektronickej podobe na elektronickú adresu kupujúceho.
V. ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY
V.1.
Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy v lehote 14 dní od prevzatia tovaru v zmysle týchto obchodných podmienok bez udania dôvodu v súlade s ustanovením § 7 zákona o ochrane spotrebiteľa. Okamih prevzatia tovaru kupujúcim sa riadi podľa ustanovenia § 7 ods. 4 písm. a) až c) zákona o ochrane spotrebiteľa. Kupujúci nemôže od zmluvy odstúpiť v prípadoch, ktoré sú zakotvené v § 7 ods. 6 zákona o ochrane spotrebiteľa.
V.2.
Kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy u predávajúceho v listinnej podobe, e-mailom alebo prostredníctvom formulára na odstúpenie od zmluvy. Tento formulár Vám bol automaticky zaslaný ako príloha e-mailu v potvrdení objednávky. Stiahnuť si ho môžete TU. Odstúpiť od zmluvy je takisto možné vyplnením formulára na ktorejkoľvek pobočke predávajúceho. Pre registrovaných zákazníkov na e-shope predávajúceho ponúkame možnosť vyplniť formulár elektronicky pomocou kontaktného formulára. Po otvorení je potrebné sa prihlásiť do svojho konta, vybrať zo zoznamu číslo objednávky a tam ku konkrétnej objednávke, prípadne položke uviesť, ktorý tovar chcete vrátiť. Odstúpením od zmluvy sa ruší kúpna zmluva od začiatku. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty pre odstúpenie od zmluvy.
V.3.
Odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa predchádzajúcich odsekov musí obsahovať identifikáciu kupujúceho, číslo a dátum objednávky, presnú špecifikáciu tovaru, spôsob akým má predávajúci vrátiť už prijaté plnenie od kupujúceho, najmä číslo účtu alebo poštovú adresu. Najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy je kupujúci povinný doručiť predávajúcemu tovar spolu s príslušenstvom vrátane dokumentácie, návodu, záručného listu, dokladom o kúpe a pod. a v originálnom obale.
V.4.
V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý nie je použitý, nachádza sa v nepoškodenom pôvodnom obale a nie je poškodený alebo neúplný, vráti predávajúci kupujúcemu už zaplatené kúpnu cenu za vrátený tovar v lehote do 14 dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy a doručenia tovaru predávajúcemu rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe, prípadne iným spôsobom zvoleným kupujúcim, ktorý kupujúci predávajúcemu oznámi, a na ktorom sa predávajúci a kupujúci dohodnú.
V.5.
V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý je použitý a je poškodený alebo neúplný, vráti predávajúci kupujúcemu už zaplatenú kúpnu cenu za tovar zníženú v súlade s ustanovením § 457 Občianskeho zákonníka o hodnotu jeho opotrebenia alebo o hodnotu opravy a uvedenia tovaru do pôvodného stavu v lehote 14 dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy a doručenia tovaru predávajúcemu bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho určený kupujúcim rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe.
V.6.
Predávajúci vráti pri platnom odstúpení od zmluvy kupujúcemu kúpnu cenu zaplatenú za tovar, prípadne zníženú cenu z dôvodu opotrebenia alebo nekompletnosti, a ďalej náklady na dopravu, dodanie a poštovné. Predávajúci však nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil kupujúci a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Pri odstúpení od zmluvy znáša náklady na vrátenie tovaru kupujúci.
V.7.
V prípade, ak kupujúci nesplní niektorú povinnosť uvedenú v predchádzajúcich bodoch týchto obchodných podmienok, odstúpenie od kúpnej zmluvy nie je platné a účinné a predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu a zároveň má nárok na úhradu nákladov spojených s odoslaním tovaru naspäť kupujúcemu.
V.8.
Ak je kupujúci podnikateľ, odstúpenie od zmluvy sa riadi príslušnými ustanovenia § 436 a nasl. zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka.
V.9.
Ak je spolu so tovarom poskytnutí darček kupujúcemu, je darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim uzatvorená s rozväzovacou podmienkou, a to ak dôjde k odstúpeniu kúpnej zmluvy kupujúcim, kupujúci je povinný spolu s tovarom vrátiť i poskytnutý darček predávajúcemu. V prípade nevrátenia darčeka budú tieto hodnoty považované ako bezdôvodné obohatenie kupujúceho. Ak nie je však vydanie darčeka možné, má predávajúci právo na peňažnú náhradu vo výške obvyklej ceny.
V.10.
Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy v prípade vypredania zásob, nedostupnosti tovaru alebo z dôvodov vyššej moci alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená na e-shope predávajúceho. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti bezodkladne informovať kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve v lehote 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe, prípadne iným spôsobom zvoleným kupujúcim, ktorý kupujúci predávajúcemu oznámi, a na ktorom sa predávajúci a kupujúci dohodnú.
VI. DODANIE TOVARU A PREPRAVA
VI.1.
Ak nie je stanovené inak, kupujúci je povinný uhradiť náklady spojené s dodaním objednaného tovaru.
VI.2.
Spôsob doručenia tovaru určuje predávajúci, ak nie je v kúpnej zmluve stanovené inak. V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe požiadavky kupujúceho, nesie kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.
VI.3.
Ak je predávajúci povinný dodať tovaru podľa kúpnej zmluvy na miesto určené kupujúcim v objednávke, kupujúci je povinný prevziať tovar pri dodaní tovaru. Ak kupujúci neprevezme tovar, tak je predávajúci oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť, požadovať náhradu nákladov za prepravu, pokiaľ neboli uhradené pred dodaním tovaru a zároveň požadovať poplatok za uskladnenie tovaru vo výške 2€/denne (slovom: dve eurá) za dobu uskladnenie tovaru, ktorá končí v okamihu, kedy tovar prevezme kupujúci. Na náklady za uskladnenie je možné započítať uhradenou zálohou na kúpnu cenu, ktorá tomu odpovedá. Obdobne platí pri vyzdvihnutí tovaru na predajni, či v sklade.
VI.4.
V prípade dojednaného osobného prevzatia tovaru v predajniach predávajúceho/dodávateľa, je predávajúci/dodávateľ povinný kupujúceho dohodnutým spôsobom (elektronickou poštou, telefonicky, listom a pod.) vyzvať k osobnému odberu tovaru, a to najneskôr nasledujúci pracovný deň po obdržaní tovaru na predajňu. Pri osobnom prevzatí tovaru v predajniach predávajúceho/dodávateľa je kupujúci povinný predložiť predávajúcemu doklad o úplnom zaplatení tovaru. Iná osoba ako kupujúci môže tovaru prevziať, pokiaľ sa preukáže splnomocnením kupujúceho, vystaveným na jeho meno a platným občianskym preukazom. Kupujúci je zároveň povinný si tovar prehliadnuť za prítomnosti zástupcu predávajúceho/dodávateľa.
VI.5.
Po dobu omeškania kupujúceho (podnikateľa) s prevzatí tovaru na predajni či neprevzatím tovaru od prepravcu prechádza na kupujúceho nebezpečenstvo škody, straty a zničení veci.
VI.6.
U všetkých vyššie uvedených spôsoboch dopravy platí, že sú realizované výhradne v pracovný deň, ak nie je stanovené inak. Pri objednávkach založených v sobotu, nedeľu alebo v štátny sviatok, bude tovar odoslaný prvý nasledujúci pracovný deň.
VI.7.
V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom ako bolo uvedené v objednávke, kupujúci je povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady s iným spôsobom doručenia.
VI.8.
V prípadne chybnej objednávky zo strany kupujúceho, kupujúci je povinný uhradiť opätovnú dopravu (bližšie informácie u predávajúceho).
VI.9.
Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať, či tovar nevykazuje vady, napr. mechanické poškodenie obalu, počet balíkov. Ak je tomu tak, má kupujúci právo tovar neprevziať a s povereným pracovníkom prepravcu spísať protokol o škode a nechať si to ním potvrdiť (obsah: označenie strán kúpnej zmluvy, tovar, cena, prípadne doložiť objednávku, dopravcu, poškodenie, dátum, čas a miesto). Následne je o tom kupujúci povinný bezodkladne informovať prepravcu a predávajúceho, a to telefonicky, e-mailom alebo osobne.
VI.10.
Podpisom dodacieho listu/faktúry/výdavkového pokladničného dokladu kupujúci vyjadruje súhlas s prevzatím tovaru a zároveň potvrdzuje, že obal zásielky obsahujúci tovar bol neporušený. Dodatočná reklamácia neúplnosti alebo vonkajšieho poškodenia zásielky nezbavuje kupujúceho práva vec reklamovať, dáva však predávajúcemu možnosť preukázať, že sa nejedná o rozpor s kúpnou zmluvou. V prípade zistenia mechanického poškodenia tovaru pri osobnom prevzatí v predajni predávajúceho je kupujúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy.
VI.11.
Ak je predmet zmluvy vyvezený mimo územia Slovenskej republiky (ďalej len SR), nesie náklady, najmä na dopravu osôb alebo vecí do zahraničia, v zahraničí alebo späť na územie SR, ubytovanie osôb, správne poplatky kupujúci (objednávateľ).
VI.12.
Ďalšie práva a povinnosti strán pri preprave tovaru môžu upraviť zvláštne dodacie podmienky predávajúceho, ak sú predávajúcim vydané.
VII. ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY, ZÁRUKA
VII.1.
Práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho (spotrebiteľ) ohľadne zodpovednosti predávajúceho za vady, vrátane záruky predávajúceho sa riadi príslušnými všeobecne záväznými predpismi, najmä príslušne ustanovenia § 619 a nasl. zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších právnych predpisov.